Sider

6. juni 2013

Gravid/ småbarnsmor

Jeg har tenkt litt i det siste på hva man kan tillate seg å si til gravide eller småbarnsmødre.
Når det kommer til disse gruppene, er alt liksom lov..

Men hva dreier det seg egentlig om?

Hvor mye har du lagt på deg da?
Hvis det ikke er greit å si det til andre, hvorfor er det plutselig ok hvis det ligger en baby inni der..?

Ta på magen til den gravide.
Finnes ikke privatrom når man er gravid? Jeg personlig liker ikke at fremmede tar på meg, og det forandret ikke seg når jeg var gravid!

Hvordan var fødselen?
Vel, tror du virkelig jeg vil dele mitt livs mest intime øyeblikk med alle på gata?
Det er vondt, vi er sårbare og ut kommer en baby. DER har du fødsel!

Er babyen snill?
Ehhhh, nei? Hva er svaret på det? Om det er en djevel i forkledning?
Om du lurer på om babyen spiser bra, gråter lite og sover mye, så spør heller om det.

Hvem ligner babyen på?
Vel, må den ligne på noen?
Kan den ikke bare få lov til å ligne på seg?

Hva skal du bli når du blir stor?
Akkurat det den vil, når den blir stor!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gi meg en tilbakemelding på hva du synes!