Sider

20. april 2013

Alkohol

Synes akkurat dette med alkohol er vanskelig.
Hvorfor skal vi ødelegge kroppen vår med noe vi drikker.
Vi drikker gift, og sier det er godt..?
Alkohol har ingen del av mitt liv, det kontrollerer ingen del av min hverdag.
Jeg liker ikke at det skal ha kontrollen. Kontrollen over dagen derpå. Kontroll på hodepinen, og matlysten.  Nei- jeg liker det ikke.
Innimellom kan jeg kose meg med et glass i lystig lag, men la det få kontrollen over meg, vil jeg ikke!

Kjenner jeg kan bli litt redd når noen nære drikker. De forandrer væremåten, og blir til en annen utgave av seg selv. Noen ganger blir det en dårligere utgave.. En sint utgave - og den er jeg redd!
Jeg blir redd for konsekvenser, for barna, og for meg  selv.

Jeg liker ikke alkohol. Hvor utilregnelig det er. Og hvor mye av morgendagen det ødelegger.
Eller- det jeg ikke liker er fyll!
Det ødelegger, for en hel familie. .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gi meg en tilbakemelding på hva du synes!